TechCrunch: TikTok lansează discret platforma „TikTok pentru artiști”
Pe măsură ce soarta TikTok în Statele Unite rămâne incertă, gigantul tehnologic a început să testeze discret o nouă platformă dedicată artiștilor, numită „TikTok pentru Artiști”. Aceasta are scopul de a ajuta artiștii să își construiască carierele, oferindu-le instrumente pentru promovarea melodiilor, înțelegerea metricilor de performanță și interacționarea cu fanii, relatează TechCrunch.
În prezent, platforma este testată în Australia, Noua Zeelandă, Japonia, Coreea și Indonezia, iar TikTok intenționează să o aducă și în alte piețe în viitor, alături de o lansare mai largă.
Cum va ajuta „TikTok pentru Artiști” să crească vizibilitatea și interacțiunea
Potrivit site-ului TikTok pentru Artiști, artiștii vor putea folosi platforma pentru a crea campanii pentru lansările viitoare și pentru a le promova pe rețeaua socială. Aceștia vor putea lansa campanii de angajament și monetizare, cum ar fi campanii pentru albume care să încurajeze pre-salvările pe Spotify și Apple Music sau lansarea de merch exclusiv. De asemenea, vor avea acces la datele de performanță pentru a observa cum se descurcă postările și melodiile lor. Artiștii vor putea să afle mai multe despre fanii lor, cum ar fi țările din care provin cei mai mulți dintre ascultători.
În plus, artiștii vor putea să pună în evidență videoclipurile fanilor și să își construiască comunitatea prin platformă. Videoclipurile selectate de fani vor fi afișate într-o secțiune „Fan Spotlight” din tab-ul „Muzică” de pe profilul artistului.
Urmăriți SeoTrail pe canalul de Whatsapp
TikTok plănuiește să dezvăluie mai multe detalii despre platformă în următoarele săptămâni.
Platforma joacă un rol important în promovarea tendințelor muzicale și a melodiilor virale, motiv pentru care decizia companiei de a crea un spațiu dedicat pentru a ajuta artiștii să își promoveze mai bine conținutul și să stimuleze interacțiunea cu fanii este una logică. Aceasta ar putea ajuta și artiștii să își extindă audiența și să crească numărul de ascultători.
Merită menționat faptul că lansarea platformei vine la câteva luni după ce ByteDance a decis să închidă TikTok Music, un serviciu de streaming muzical care fusese testat în câteva țări. La momentul respectiv, compania a afirmat că a decis să retragă serviciul pentru a „se concentra pe obiectivul nostru de a sprijini rolul TikTok în promovarea unei ascultări muzicale mai mari și a valorii pe serviciile de streaming muzical”.