SeoTrail

Main Menu

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact

logo

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact
  • Comunicare îmbunătățită pe TikTok: Platforma adaugă mesaje vocale și imagini

  • Instagram lansează o serie de tutoriale video pentru aplicația Edits

  • WhatsApp a lansat un asistent AI: Cum poți rescrie mesajele pentru tonul perfect

  • Studiu LinkedIn: cum se mută încrederea de la algoritmi la rețelele profesionale

  • Google anunță un update pentru crearea de imagini în Gemini: ce înseamnă asta pentru marketing și SEO

Trends
Home›Trends›Patru motive pentru care reclamele Meta ajung la persoane din afara zonei țintite

Patru motive pentru care reclamele Meta ajung la persoane din afara zonei țintite

By SeoTrail
08.04.2025
103
0
Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn

Una dintre cele mai frecvente nemulțumiri în rândul advertiserilor pe platformele Meta este că reclamele ajung la utilizatori din afara ariei geografice selectate. Se întâmplă cu adevărat acest lucru? Este o problemă reală?

În majoritatea cazurilor, există explicații logice. Confuzia provine, de cele mai multe ori, dintr-o înțelegere greșită a modului în care funcționează sistemul de targetare geografică.

1. Locuiește în sau a fost recent în acea zonă

Acesta este, de departe, cel mai des întâlnit motiv de confuzie. În urmă cu aproximativ doi ani, Meta a modificat semnificativ modul de targetare geografică. Inițial, existau patru opțiuni distincte prin care advertiserii puteau alege cui să i se afișeze reclamele într-o anumită zonă. Deși opțiunea prestabilită era „persoane care locuiesc în sau au fost recent în acea zonă”, existau și variante mai precise:

  • Persoane care locuiesc în acea locație

  • Persoane care au fost recent în acea locație

  • Persoane care călătoresc prin acea locație

Cu alte cuvinte, advertiserii aveau un control mult mai fin asupra audienței. Puteau viza exclusiv rezidenți, vizitatori recenți sau turiști.

După schimbare însă, Meta a păstrat o singură opțiune: „Locuiește în sau a fost recent în acea zonă”. Deși compania pare să fi eliminat documentația oficială cu privire la modul în care este determinată locația, în 2018 existau detalii clare despre cum erau definite aceste categorii:

  • Persoanele care locuiesc într-o zonă: sunt cele care au setată acea localitate în profilul de Facebook, validată și prin adresa IP și locațiile declarate ale prietenilor din rețea.

  • Persoanele care au fost recent într-o zonă: sunt identificate pe baza poziției recente detectate prin telefonul mobil. Acestea pot fi atât localnici, cât și vizitatori temporari.

Deși nu se poate confirma cu certitudine că aceste criterii sunt încă valabile, ele oferă un punct de plecare util pentru înțelegerea modului în care Meta stabilește locația utilizatorilor.

Un aspect important de menționat este că, dacă Meta se bazează în continuare pe locația setată în profilul de utilizator, aceasta s-ar putea să nu fi fost actualizată de ani întregi. E posibil ca persoana respectivă să nu mai locuiască de mult acolo.

Ideea de bază este următoarea: atunci când se targetează o anumită zonă, reclamele nu ajung doar la persoanele care locuiesc efectiv acolo. Sunt incluse și persoane care tranzitează sau care au fost recent în acel loc — un motiv esențial pentru care reclamele ajung la o audiență diferită decât cea dorită.

Citește articolul complet aici 

Urmăriți SeoTrail pe canalul de Whatsapp

Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn
TagsadsFacebookMeta
Previous Article

Microsoft lansează oficial Copilot Search în Bing

Next Article

Google folosește Gemini pentru a combate recenziile ...

Related articles More from author

  • Facebook reels video vertical orizontal
    Social Media

    Facebook consolidează conținutul video: toate videoclipurile devin reel-uri

    19.06.2025
    By Ecaterina Olteanu
  • O persoană folosește funcția Meta AI din WhatsApp pentru a reformula un mesaj în mai multe variante, cu tonuri diferite.
    Spotlight

    WhatsApp a lansat un asistent AI: Cum poți rescrie mesajele pentru tonul perfect

    29.08.2025
    By Mira Zugravu
  • Social Media

    Meta AI ajunge în Europa: asistentul bazat pe inteligență artificială devine disponibil

    24.03.2025
    By SeoTrail
  • Social Media

    Cum să îți optimizezi pagina de afaceri pe Facebook pentru a atrage clienți noi

    22.02.2025
    By SeoTrail
  • Trends

    WhatsApp introduce noi funcții pentru conversații, apeluri și canale

    11.04.2025
    By SeoTrail
  • Social Media

    Utilizarea recenziilor ca parte a unei strategii de marketing pe Facebook

    22.02.2025
    By SeoTrail

You may be interested

  • Social Media

    YouTube modifică modul în care sunt numărate vizualizările pentru Shorts, dar nu intervine asupra monetizării

  • Grup de persoane care navighează pe telefoane, ilustrând importanța unei bune experiențe pe pagină și a optimizării Core Web Vitals.
    SEO

    Core Web Vitals și experiența pe pagină: ghid GSC pentru optimizare

  • trei telefoane pe fundal negru interfata tiktok control parental
    Social Media

    TikTok introduce noi măsuri de siguranță. Ce se schimbă pentru utilizatorii din România

Recent Posts

Social Media

Comunicare îmbunătățită pe TikTok: Platforma adaugă mesaje vocale și imagini

Please follow and like us:Conform publicației TechCrunch, TikTok își extinde funcționalitățile de mesagerie, introducând opțiunea de a trimite mesaje vocale și imagini. Actualizarea, confirmată de un purtător de cuvânt al ...
  • Colaj cu logo-ul aplicației Instagram Edits și două capturi de ecran care arată interfața de editare video și opțiunile camerei.

    Instagram lansează o serie de tutoriale video pentru aplicația Edits

    By Ecaterina Olteanu
    29.08.2025
  • O persoană folosește funcția Meta AI din WhatsApp pentru a reformula un mesaj în mai multe variante, cu tonuri diferite.

    WhatsApp a lansat un asistent AI: Cum poți rescrie mesajele pentru tonul perfect

    By Mira Zugravu
    29.08.2025
  • O echipă discutând strategii, imagine ce ilustrează impactul rețelelor profesionale în SEO

    Studiu LinkedIn: cum se mută încrederea de la algoritmi la rețelele profesionale

    By Ecaterina Olteanu
    28.08.2025
  • Grafic promoțional pentru Google Gemini care arată exemple de imagini create și editate cu ajutorul inteligenței artificiale, cum ar fi adăugarea unei canapele într-o cameră sau schimbarea contextului unei persoane.

    Google anunță un update pentru crearea de imagini în Gemini: ce înseamnă asta pentru marketing și SEO

    By Ștefan Păcurariu
    27.08.2025
  • Grafice și o lupă pe un birou, ilustrând procesul de măsurare conversii offline prin analiza datelor de marketing.

    Studiu de caz: Cum o companie a descoperit că 31% din vânzările telefonice veneau din Google Ads

    By Liliana Cuza
    25.08.2025
  • O tabletă afișând ecranul de bun venit al aplicației Pinterest, folosită pentru analiza de tendințe SEO.

    Anticiparea cererii în Google: Utilizarea raportului de tendințe Pinterest pentru creșterea organică

    By Ștefan Păcurariu
    21.08.2025
  • Concept vizual pentru expertiza SEO în AI Overviews, cu un icon de căutare în centru

    Recalibrarea SEO: De ce expertiza de nișă contează mai mult în contextul AI Overviews

    By Ștefan Păcurariu
    18.08.2025
  • Captură de ecran cu noua funcție de apeluri programate WhatsApp, arătând lista de apeluri și meniul de programare.

    WhatsApp introduce funcția de programare a apelurilor, intrând în concurență cu Zoom și Google Meet

    By Ecaterina Olteanu
    15.08.2025
  • Logo TikTok pe un telefon, ilustrând noile reguli ale platformei

    TikTok actualizează regulile comunității: ce se schimbă pentru utilizatori și creatori

    By Mira Zugravu
    15.08.2025
  • Laptop afișând un dashboard cu grafice de marketing digital

    Eurostat: Doar 21% dintre firmele din România plătesc pentru reclame online, cel mai mic procent din UE

    By Liliana Cuza
    15.08.2025
  • Un procesor cu inscripția AI, montat pe o placă de bază complexă, reprezentând noul sistem Google de combatere a traficului invalid.

    Trafic invalid Google Ads: Noul sistem AI și impactul său în România

    By Ștefan Păcurariu
    13.08.2025
  • Grafic digital care ilustrează volatilitatea algoritmului Google.

    Volatilitate Google? Cauze, semne și impactul asupra site-urilor din România

    By Ștefan Păcurariu
    12.08.2025
  • Reprezentare grafică a unei rețele de date, simbolizând o analiză a linkurilor interne și externe efectuată în Google Search Console.

    Analiza linkuri Google Search Console: cum se evaluează autoritatea SEO

    By Ștefan Păcurariu
    08.08.2025
  • Grup de persoane care navighează pe telefoane, ilustrând importanța unei bune experiențe pe pagină și a optimizării Core Web Vitals.

    Core Web Vitals și experiența pe pagină: ghid GSC pentru optimizare

    By Ștefan Păcurariu
    08.08.2025
logo

„SEOtrail.ro îți oferă resurse actualizate și soluții inovative în SEO, Social Media și IT, pentru a te ajuta să navighezi și să te dezvolți în lumea digitală rapidă și în continuă schimbare. Fie că ești începător sau profesionist, găsești aici informațiile necesare pentru a-ți optimiza prezența online și a atinge succesul.”

  • Recent

  • Popular

  • Comments

  • Telefon cu aplicația TikTok deschisă, sugerând noi funcții de mesagerie cu mesaje vocale și imagini.

    Comunicare îmbunătățită pe TikTok: Platforma adaugă mesaje vocale și imagini

    By Ecaterina Olteanu
    02.09.2025
  • Colaj cu logo-ul aplicației Instagram Edits și două capturi de ecran care arată interfața de editare video și opțiunile camerei.

    Instagram lansează o serie de tutoriale video pentru aplicația Edits

    By Ecaterina Olteanu
    29.08.2025
  • O persoană folosește funcția Meta AI din WhatsApp pentru a reformula un mesaj în mai multe variante, cu tonuri diferite.

    WhatsApp a lansat un asistent AI: Cum poți rescrie mesajele pentru tonul perfect

    By Mira Zugravu
    29.08.2025
  • Telefon cu aplicația TikTok deschisă, sugerând noi funcții de mesagerie cu mesaje vocale și imagini.

    Comunicare îmbunătățită pe TikTok: Platforma adaugă mesaje vocale și imagini

    By Ecaterina Olteanu
    02.09.2025
  • De ce ai nevoie de SEO on-page, off-page și tehnic? Ghid pentru o vizibilitate optimă

    By SeoTrail
    22.02.2025
  • Importanța unui text evergreen în strategia SEO

    By SeoTrail
    22.02.2025

Follow Us

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • YouTube
  • Tiktok
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Copyright 2025 © SeoTrail. All rights reserved.