Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online
Google lansează o nouă funcționalitate care permite afacerilor să-si afișeze beneficiile programelor de loialitate direct în rezultatele căutării. Aceasta înseamnă că atunci când oamenii caută produse, pot vedea imediat ce avantaje se obțin dacă este membru al unui program de fidelitate, relatează SearchEngineJournal.
Ce implică asta pentru companii și clienți?
Acum, companiile pot folosi un fel de “etichete” speciale pe site-ul lor, numite date structurate, pentru a descrie programul lor de loialitate. Există două tipuri de astfel de etichete: una pentru a descrie întregul program de fidelitate și alta pentru a detalia avantajele specifice legate de anumite produse.
Când aceste etichete sunt folosite corect, produsele pot apărea în Google cu mențiuni clare despre beneficiile membrilor. Clienții pot vedea, de exemplu, că:
- se primesc puncte: câte puncte de loialitate se câștigă la fiecare achiziție.
- există prețuri mai mici: sunt disponibile oferte promoționale, doar pentru membri.
- se obțin retururi gratuite: se beneficiază de avantaje precum retur fără cost.
Această vizibilitate sporită poate duce la o rată de click mai mare.
Cum funcționează (pas cu pas simplificat)
Pentru a activa această funcționalitate, trebuie urmați câțiva pași
- Adăugarea detaliilor despre program: se introduc informațiile despre programul de loialitate în secțiunea relevantă a datelor structurate ale companiei.
- Specificarea beneficiilor produselor: se detaliază avantajele programului de loialitate pentru fiecare produs în parte.
- Verificarea setărilor: se utilizează Google Rich Result Text pentru a se asigura că totul este setat corect.
Un sfat important de la Google: cel mai bine este ca toate informațiile despre programul de loialitate să fie adunate pe o singură pagină dedicată a site-ului. Asta ajută Google să înțeleagă și să indexeze mai bine programul.
Programe de loialitate pe mai multe niveluri
Vestea bună este că Google suportă acum și programele de loialitate pe mai multe niveluri. Asta înseamnă că se pot defini diferite statuturi de membri (Silver, Gold, Platinum), fiecare cu propriile cerințe de acces: o anumită sumă minimă cheltuită anual sau taxe periodice ca membru. Această flexibilitate ajută companiile să creeze un program de loialitate care se potrivește cu ceea ce oferă deja clienților.
Ce se întâmplă dacă se foloseăte deja Google Merchant Center?
Dacă o afacere utilizează deja Google Merchant Center pentru a gestiona programele de loialitate, se recomandă continuarea utilizării acestuia. Google va prioritiza întotdeauna informațiile din Merchant Center, chiar dacă se implementează și noile date structurate. Aceasta asigură că nu există confuzie și informațiile corecte sunt afișate.
Un ajutor pentru afacerile mici și mijlocii
Această actualizare pare să fie gândită special pentru a ajuta afacerile mai mici să concureze cu marile magazine. Până acum, doar retailerii mari, cu sisteme complexe în Merchant Center, puteau afișa detalii avansate despre programele de loialitate. Acum, site-urile mici și mijlocii de e-commerce care nu au conturi în Merchant Center, pot partaja informații similare.