SeoTrail

Main Menu

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact

logo

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact
  • Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

  • Youtube va afișa postări în Shorts: o nouă oportunitate pentru creatori

  • Google Lens ajunge în Shorts în Youtube

  • Un ghid pentru Edits, noul rival Meta pentru CapCut în editarea video scurtă

  • OpenAI pregătește un nou dispozitiv AI, în parteneriat cu Jony Ive

Trends
Home›Trends›Google AI Overviews apar în 13% din căutările de pe desktop – Studiu

Google AI Overviews apar în 13% din căutările de pe desktop – Studiu

By SeoTrail
07.05.2025
43
0
Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn

AI Overviews de la Google a fost afișată în 13,14% din căutările efectuate de pe desktop în SUA, în luna martie, în creștere față de 6,49% în ianuarie. Aceasta reprezintă o creștere de 102% în doar două luni, conform unei analize realizate pe baza a peste 10 milioane de cuvinte cheie de către Semrush și Datos.

O schimbare majoră în modul în care funcționează Google

Lansarea AI Overviews marchează cea mai mare schimbare a motorului de căutare de la introducerea featured snippets, în urmă cu un deceniu. Google se transformă tot mai mult într-un motor de răspunsuri, nu doar de căutare, întrucât AI Overviews oferă direct un răspuns în loc să direcționeze utilizatorii către alte site-uri. Studii recente arată că această tendință are un impact negativ asupra traficului și a ratelor de click (CTR) pentru numeroase site-uri.

Ce tipuri de întrebări declanșează AI Overviews

AI Overviews apar preponderent în cazul conținutului informativ și cu risc scăzut. Totuși, potrivit datelor Semrush, Google pătrunde treptat și în zona cu potențial de conversie:

  • 88,1% dintre interogările care declanșează AI Overviews sunt de natură informațională (ex: „ce este BMR”).

  • 8,69% sunt interogări comerciale – în creștere față de 6,28% în ianuarie.

  • 1,43% sunt interogări de tip navigațional – dublu față de 0,74% în ianuarie.

Tendințe pe industrii

Cele mai mari creșteri în prezența AI Overviews au fost înregistrate în următoarele domenii:

  • Știință: +22,3%

  • Sănătate: +20,3%

  • Oameni și societate: +18,8%

  • Drept și administrație publică: +15,2%

  • Turism: +14,3%

La polul opus, domeniile care necesită informații în timp real (precum știrile sau sportul) au fost cel mai puțin afectate. Potrivit Semrush, acest lucru poate indica o reticență a Google de a folosi conținut generat de AI pentru evenimente recente – cel puțin pentru moment.

AI Overviews și comportamentul fără click

Interogările care activează AI Overviews sunt asociate cu o rată mai ridicată a căutărilor fără click. Totuși, comparând aceleași cuvinte cheie înainte și după introducerea AI Overviews, rata de zero-click a scăzut ușor – de la 38,1% în ianuarie la 36,2% în martie.

Concluzia oferită de Semrush: „Acest lucru sugerează că AI Overviews nu determină automat o creștere a comportamentului de tip zero-click.”

Vezi studiul complet aici.

Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn
TagsAI OverviewsCTRGoogle
Previous Article

Martin Splitt (Google) explică cum pot fi ...

Next Article

Google actualizează recomandările privind SEO pentru imagini: ...

Related articles More from author

  • SEO

    Cum să actualizezi un text evergreen pentru a-și menține relevanța și performanța SEO

    22.02.2025
    By SeoTrail
  • SEO

    Evergreen vs. conținut trending: Care este mai potrivit pentru site-ul tău?

    22.02.2025
    By SeoTrail
  • SEO

    Google oferă o perspectivă despre ghidul evaluatorilor de calitate

    01.04.2025
    By SeoTrail
  • SEO

    Backlink-urile în SEO: drumul spre vizibilitate online

    22.02.2025
    By SeoTrail
  • SEO

    Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

    12.06.2025
    By SeoTrail
  • Spotlight

    Promoțiile și postările de pe social media ajung direct în Google Search: noua strategie de automatizare

    06.04.2025
    By SeoTrail

You may be interested

  • Social Media

    Instagram lansează Edits, o nouă aplicație dedicată creatorilor de conținut video

  • SEO

    Cum găsim cele mai bune subiecte pentru conținut evergreen

  • Social Media

    Strategii pentru un titlu profesional LinkedIn atractiv pentru angajatori și clienți

Recent Posts

SEO

Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

Please follow and like us:Google lansează o nouă funcționalitate care permite afacerilor să-si afișeze beneficiile programelor de loialitate direct în rezultatele căutării. Aceasta înseamnă că atunci când oamenii caută produse, ...
  • sigla Youtube, sigla Shorts, mana

    Youtube va afișa postări în Shorts: o nouă oportunitate pentru creatori

    By SeoTrail
    12.06.2025
  • Google Lens ajunge în Shorts în Youtube

    By SeoTrail
    02.06.2025
  • Un ghid pentru Edits, noul rival Meta pentru CapCut în editarea video scurtă

    By SeoTrail
    02.06.2025
  • OpenAI pregătește un nou dispozitiv AI, în parteneriat cu Jony Ive

    By SeoTrail
    29.05.2025
  • Google Marketing live

    Mai puțini vizitatori, dar „mai buni”? Google încearcă să convingă

    By SeoTrail
    26.05.2025
  • Google Marketing Live 2025: AI devine co-strateg

    By SeoTrail
    23.05.2025
  • Google prezintă opt recomandări pentru a avea succes în noile experiențe de căutare bazate pe AI

    By SeoTrail
    23.05.2025
  • Google Search trece în „mod live” cu ajutorul camerei în timp real

    By SeoTrail
    22.05.2025
  • TikTok lansează AI Alive, un instrument de transformare a imaginilor în videoclipuri

    By SeoTrail
    21.05.2025
  • Google actualizează recomandările privind SEO pentru imagini: se recomandă utilizarea unor URL-uri constante

    By SeoTrail
    21.05.2025
  • Google AI Overviews apar în 13% din căutările de pe desktop – Studiu

    By SeoTrail
    07.05.2025
  • Martin Splitt (Google) explică cum pot fi detectate și eliminate etichetele noindex

    By SeoTrail
    30.04.2025
  • Instagram lansează Edits, o nouă aplicație dedicată creatorilor de conținut video

    By SeoTrail
    24.04.2025
  • De ce contează standardele web? Google explică legătura cu SEO

    By SeoTrail
    24.04.2025
logo

„SEOtrail.ro îți oferă resurse actualizate și soluții inovative în SEO, Social Media și IT, pentru a te ajuta să navighezi și să te dezvolți în lumea digitală rapidă și în continuă schimbare. Fie că ești începător sau profesionist, găsești aici informațiile necesare pentru a-ți optimiza prezența online și a atinge succesul.”

  • Recent

  • Popular

  • Comments

  • Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

    By SeoTrail
    12.06.2025
  • sigla Youtube, sigla Shorts, mana

    Youtube va afișa postări în Shorts: o nouă oportunitate pentru creatori

    By SeoTrail
    12.06.2025
  • Google Lens ajunge în Shorts în Youtube

    By SeoTrail
    02.06.2025
  • Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

    By SeoTrail
    12.06.2025
  • De ce ai nevoie de SEO on-page, off-page și tehnic? Ghid pentru o vizibilitate optimă

    By SeoTrail
    22.02.2025
  • Importanța unui text evergreen în strategia SEO

    By SeoTrail
    22.02.2025

Follow Us

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • YouTube
  • Tiktok
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Copyright 2025 © SeoTrail. All rights reserved.