SeoTrail

Main Menu

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact

logo

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact
  • Google extinde AI Mode și testează funcții agentice în căutare

  • Google introduce funcții noi în Search Console pentru o analiză mai clară a datelor

  • Noutăți Google Search News și schimbările importante anunțate oficial

  • Google intră sub lupa UE pentru modul în care tratează conținutul publicațiilor

  • Google intră pe piața e-learning cu „Google Skills”, platforma sa dedicată cursurilor AI

Social Media
Home›Social Media›Doar 1 din 10 români nu folosește social media. Studiu: mai conectați, dar și mai expuși decât restul UE

Doar 1 din 10 români nu folosește social media. Studiu: mai conectați, dar și mai expuși decât restul UE

By Mira Zugravu
16.10.2025
76
0
Coperta oficială a raportului „Social Media Survey 2025", sursa de date pentru acest studiu social media România 2025.
Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn
  • Studiul arată o adopție aproape universală a rețelelor sociale în România, unde doar 11% dintre cetățeni declară că nu le folosesc, un procent de peste două ori mai mic față de media europeană de 24%.
  • Vulnerabilitatea la dezinformare este considerabil mai mare, 55% dintre români considerându-se expuși frecvent la știri false, ceea ce reprezintă un decalaj de 20 de puncte procentuale față de media din UE.
  • Anumite platforme domină peisajul media local, utilizarea Facebook (76% vs. 58%) și TikTok (46% vs. 31%) în România depășind semnificativ media europeană.
  • Impactul influencerilor se extinde și la segmente de vârstă neașteptate, 26% dintre românii cu vârsta de peste 55 de ani urmărind creatori de conținut, un procent aproape dublu față de media UE de 14%.

Cel mai recent studiu social media România 2025, realizat prin Eurobarometrul Flash Social Media Survey 2025, relevă un tablou complex al modului în care cetățenii se informează, evidențiind o tranziție continuă către mediul online.

Datele arată diferențe semnificative între statele membre, iar România se distinge printr-o adopție accelerată a platformelor online, un consum media distinct și o expunere mai accentuată la dezinformare, în comparație cu media europeană.

Contextul european: un peisaj media hibrid

La nivelul Uniunii Europene, canalele tradiționale, precum televiziunea, rămân o sursă de informare pentru 71% dintre cetățeni. În același timp, memdiul online este în plină expansiune. Pentru tinerii cu vârste între 15 și 24 de ani, platformele de social media au devenit principala sursă de știri (65%). Consumul de informații este unul mixt, utilizatorii declarând atât că urmăresc intenționat conținut (66%), cât și că îl descoperă accidental în timp ce navighează (76%).

Citește și: Rețelele sociale: cel mai mare adversar, dar și aliat al televiziunii

Fenomenul influencerilor este, de asemenea, bine conturat, aceștia fiind urmăriți de 37% dintre europeni. O provocare comună rămâne dezinformarea, două treimi (66%) dintre respondenți considerând că au fost expuși la conținut fals cel puțin ocazional.

Infografic cu sursele de informare în UE, date de context pentru studiul social media România 2025.

La nivelul UE, televiziunea rămâne sursa principală de informare, dar platformele câștigă teren, în special în rândul tinerilor, conform datelor din studiul social media 2025.

România în oglindă: ce arată datele studiului social media

Datele pentru România arată un comportament de consum media mult mai orientat către online, depășind media europeană la majoritatea indicatorilor.

Mixul de informare: între Google, YouTube și cercul de prieteni

Dacă la nivel european există un echilibru între sursele tradiționale și cele online, în România preferința pentru sursele online este mai pronunțată. Românii folosesc într-o măsură mai mare motoarele de căutare (52% vs. 40% în UE) și platformele video (38% vs. 26% în UE).

O particularitate este intensitatea consumului: 64% dintre români folosesc surse digitale zilnic. Pe lângă canalele media, studiul arată că rețelele private joacă un rol important în diseminarea informației: românii se bazează mai mult pe prieteni, familie și colegi (45% vs. 40% media UE) și pe aplicații ca WhatsApp (36% vs. 27% media UE).

Cât de prezenți sunt românii pe rețelele sociale

Probabil cea mai elocventă statistică ce reflectă digitalizarea societății românești este procentul de non-utilizatori de social media. Doar 11% dintre români declară că nu folosesc rețelele sociale, un procent de peste două ori mai mic față de media europeană de 24%. Acest lucru indică o adopție aproape universală a acestor platforme în România.

Ce platforme social media preferă românii pentru știri

Analiza platformelor utilizate pentru informare relevă preferințe distincte în România, cu procente care depășesc media europeană:

  • Facebook este utilizat de 76% dintre respondenții din România, față de 58% la nivelul UE.
  • YouTube este o sursă pentru 66% dintre români, comparativ cu 57% în UE.
  • TikTok înregistrează o utilizare de 46% în România, semnificativ mai mare decât media de 31% din UE.
  • Instagram este platforma preferată de tinerii între 15 și 24 de ani (69%) pentru informare.

Formatele de conținut video în România vs. media europeană

Utilizatorii români de social media arată o preferință clară pentru conținutul video, depășind media europeană:

  • Videourile cu durată scurtă (sub 1 minut) sunt preferate de 48% dintre români (față de 41% în UE).
  • Videourile cu durată medie (1-5 minute) sunt preferate de 48% dintre români (față de 39% în UE).

Creatorii de conținut sunt populari de la tineri la seniori

Fenomenul creatorilor de conținut are o anvergură deosebită în România. Per total, 47% dintre români urmăresc influenceri, cu 10 puncte procentuale peste media europeană de 37%. Datele relevă două tendințe majore:

  • În rândul tinerilor (15-24 de ani), 87% dintre români urmăresc creatori de conținut, față de 74% media la nivelul UE.
  • În mod surprinzător, 26% dintre românii cu vârsta de peste 55 de ani urmăresc influenceri, un procent aproape dublu față de media europeană de 14%.

Expunerea la dezinformare arată cel mai mare decalaj față de media europeană

Sondajul evidențiază o discrepanță majoră în ceea ce privește percepția expunerii la știri false. Un total de 55% dintre respondenții din România consideră că au fost expuși „foarte des” sau „deseori” la dezinformare, un procent cu 20 de puncte peste media europeană de 35%. Cifrele arată amploarea acestui decalaj:

  • 23% dintre români s-au simțit expuși „foarte des”, aproape dublu față de media UE (12%).
  • 32% s-au simțit expuși „deseori”, comparativ cu 23% la nivelul UE.

La polul opus, sentimentul de siguranță în fața dezinformării este considerabil mai scăzut. Procentul românilor care consideră că au fost expuși „rareori” sau „niciodată” la știri false este de doar 12%, aproape la jumătate față de media europeană de 23%.

Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn
TagsEurobarometruFacebooksocial mediatiktok
Previous Article

WhatsApp introduce funcția de traducere a mesajelor

Next Article

Strategii vizuale și SEO pentru podcasturi pe ...

Related articles More from author

  • Trends

    Rețelele sociale: cel mai mare adversar, dar și aliat al televiziunii

    15.04.2025
    By Ecaterina Olteanu
  • Spotlight

    Bloomberg: TikTok riscă o amendă de peste 500 de milioane de euro pentru exportul de date din UE către China

    04.04.2025
    By Liliana Cuza
  • O mână care ține un telefon cu aplicațiile Instagram și Facebook pe ecran, ilustrând datele conform cărora Instagram depășește Facebook în UE.
    Social Media

    Noile date Meta pentru UE: Instagram depășește Facebook în numărul de utilizatori activi

    03.09.2025
    By Liliana Cuza
  • Telefon cu aplicația TikTok deschisă, sugerând noi funcții de mesagerie cu mesaje vocale și imagini.
    Social Media

    TechCrunch: TikTok lansează discret platforma „TikTok pentru artiști”

    06.04.2025
    By Mira Zugravu
  • Logo TikTok pe un telefon, ilustrând noile reguli ale platformei
    Social Media

    TikTok actualizează regulile comunității: ce se schimbă pentru utilizatori și creatori

    15.08.2025
    By Mira Zugravu
  • Colaj cu logo-ul aplicației Instagram Edits și două capturi de ecran care arată interfața de editare video și opțiunile camerei.
    Social Media

    Instagram lansează o serie de tutoriale video pentru aplicația Edits

    29.08.2025
    By Ecaterina Olteanu

You may be interested

  • Reprezentare grafică a unei rețele de date, simbolizând o analiză a linkurilor interne și externe efectuată în Google Search Console.
    SEO

    Analiza linkuri Google Search Console: cum se evaluează autoritatea SEO

  • Social Media

    LinkedIn integrează programarea întâlnirilor prin Calendly în butoanele de profil

  • SEO

    Microsoft lansează oficial Copilot Search în Bing

Recent Posts

Trends

Google extinde AI Mode și testează funcții agentice în căutare

Please follow and like us:Google dezvoltă în continuare modul AI din Search și testează funcții noi care schimbă modul în care utilizatorii interacționează cu site-urile. AI Mode este disponibil în ...
  • Imagine care ilustrează actualizările Search Console, cu interfața de analiză observată printr-o lupă pe ecranul unui laptop

    Google introduce funcții noi în Search Console pentru o analiză mai clară a datelor

    By Ștefan Păcurariu
    25.11.2025
  • Imagine pentru articolul „noutăți google search news”, cu elemente vizuale inspirate din interfața Google Search

    Noutăți Google Search News și schimbările importante anunțate oficial

    By Ștefan Păcurariu
    25.11.2025
  • investigație ue privind google și digital markets act

    Google intră sub lupa UE pentru modul în care tratează conținutul publicațiilor

    By Ștefan Păcurariu
    24.11.2025
  • Captură de ecran a paginii principale a platformei Google Skills, care prezintă sloganul „Build AI skills for tomorrow, today” și opțiuni de căutare pentru cursuri AI.

    Google intră pe piața e-learning cu „Google Skills”, platforma sa dedicată cursurilor AI

    By Ștefan Păcurariu
    22.10.2025
  • Imagine pentru articolul despre scăderea traficului pe Wikipedia, arătând un telefon cu pagina principală.

    Wikipedia și era „zero-click”: O analiză a scăderii traficului în contextul AI

    By Ștefan Păcurariu
    22.10.2025
  • Imagine dintr-un ghid podcast YouTube ce prezintă un microfon așezat pe un laptop cu interfața YouTube pe ecran și o pereche de căști verzi în fundal.

    Strategii vizuale și SEO pentru podcasturi pe YouTube: o sinteză a recomandărilor platformei

    By Ecaterina Olteanu
    17.10.2025
  • Coperta oficială a raportului „Social Media Survey 2025", sursa de date pentru acest studiu social media România 2025.

    Doar 1 din 10 români nu folosește social media. Studiu: mai conectați, dar și mai expuși decât restul UE

    By Mira Zugravu
    16.10.2025
  • Ilustrație cu bule de chat care demonstrează funcția de traducere mesaje WhatsApp. Se observă traduceri pentru mesaje în diverse limbi, precum "Good luck!", ilustrând noua opțiune de traducere a mesajelor pe WhatsApp

    WhatsApp introduce funcția de traducere a mesajelor

    By Mira Zugravu
    29.09.2025
  • Interfața Google Search Live arată butonul "Live" pentru căutare vizuală și vocală în aplicația Google pe un smartphone, alături de opțiunile Search și Translate, cu o floare roșie în prim-plan.

    O conversație live cu Google devine posibilă prin noua funcție Search Live

    By Liliana Cuza
    25.09.2025
  • Reprezentare grafică a Digital Services Act (DSA) al Uniunii Europene, alături de logo-urile marilor platforme online precum Google, Amazon, Apple și TikTok.

    Digital Services Act: Comisia Europeană cere explicații de la Google, Apple și Microsoft privind escrocheriile financiare

    By Ecaterina Olteanu
    24.09.2025
  • Mână care analizează grafice și date SEO pe un laptop, esențială pentru a înțelege și demonta mitul canibalizarea cuvintelor cheie și a identifica adevăratele probleme de ranking.

    Canibalizarea cuvintelor cheie în SEO: De ce Google consideră că nu este o problemă reală

    By Ștefan Păcurariu
    23.09.2025
  • Logo-ul Google Chrome și logo-ul Gemini conectate printr-un flux dinamic de energie digitală, simbolizând integrarea AI. Imaginea ilustrează conceptul "Gemini în Chrome" și noua eră a navigării inteligente.

    Gemini în Chrome: cum schimbă AI-ul de la Google viitorul navigării și ce înseamnă pentru SEO

    By Ștefan Păcurariu
    19.09.2025
  • Două telefoane care afișează noile funcționalități din Google Discover, inclusiv butonul "Follow on Google".

    Noutăți Google Discover: O nouă funcție pentru urmărirea creatorilor de conținut

    By Ștefan Păcurariu
    18.09.2025
  • Imaginea oficială a evenimentului Made On YouTube, unde au fost prezentate principalele noutăți YouTube 2025, inclusiv unelte AI și funcții noi pentru creatori.

    Made on YouTube 2025: Toate anunțurile despre AI, Shorts și monetizare pentru creatori

    By Ecaterina Olteanu
    17.09.2025
logo

„SEOtrail.ro îți oferă resurse actualizate și soluții inovative în SEO, Social Media și IT, pentru a te ajuta să navighezi și să te dezvolți în lumea digitală rapidă și în continuă schimbare. Fie că ești începător sau profesionist, găsești aici informațiile necesare pentru a-ți optimiza prezența online și a atinge succesul.”

  • Recent

  • Popular

  • Comments

  • Grafică utilizată pentru articolul despre google ai mode, cu un element vizual modern care sugerează interacțiuni AI în căutare

    Google extinde AI Mode și testează funcții agentice în căutare

    By Ștefan Păcurariu
    02.12.2025
  • Imagine care ilustrează actualizările Search Console, cu interfața de analiză observată printr-o lupă pe ecranul unui laptop

    Google introduce funcții noi în Search Console pentru o analiză mai clară a datelor

    By Ștefan Păcurariu
    25.11.2025
  • Imagine pentru articolul „noutăți google search news”, cu elemente vizuale inspirate din interfața Google Search

    Noutăți Google Search News și schimbările importante anunțate oficial

    By Ștefan Păcurariu
    25.11.2025
  • Interfața Google Search Live arată butonul "Live" pentru căutare vizuală și vocală în aplicația Google pe un smartphone, alături de opțiunile Search și Translate, cu o floare roșie în prim-plan.

    O conversație live cu Google devine posibilă prin noua funcție Search Live

    By Liliana Cuza
    25.09.2025
  • De ce ai nevoie de SEO on-page, off-page și tehnic? Ghid pentru o vizibilitate optimă

    By Ștefan Păcurariu
    22.02.2025
  • Importanța unui text evergreen în strategia SEO

    By Ștefan Păcurariu
    22.02.2025

Follow Us

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • YouTube
  • Tiktok
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Copyright 2025 © SeoTrail. All rights reserved.