SeoTrail

Main Menu

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact

logo

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact
  • Google testează integrarea rețelelor sociale în Search Console Insights

  • Google introduce opțiuni săptămânale și lunare în rapoartele Search Console

  • Comisia Europeană investighează Google pentru utilizarea conținutului online în dezvoltarea modelelor AI

  • Google extinde AI Mode și testează funcții agentice în căutare

  • Google introduce funcții noi în Search Console pentru o analiză mai clară a datelor

Spotlight
Home›Spotlight›Google prezintă opt recomandări pentru a avea succes în noile experiențe de căutare bazate pe AI

Google prezintă opt recomandări pentru a avea succes în noile experiențe de căutare bazate pe AI

By Ștefan Păcurariu
23.05.2025
111
0
Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn

Google susține că rezultatele AI generează clickuri de calitate mai bună, însă oferă puține îndrumări noi – în contextul în care modulul AI amenință să reducă și mai mult traficul organic. Compania a publicat noi recomandări pentru a „reuși” în noile sale experiențe de căutare alimentate de inteligență artificială.

Ce spune Google despre noile schimbări

Singura noutate reală este că Google a pus în scris ceea ce reprezentanți precum Elizabeth Reid au afirmat deja în ultimele luni: că rezultatele căutării generate de AI cresc gradul de interacțiune și duc la clickuri mai relevante. În plus:

  • Google reamintește că instrumente precum nosnippet și max-snippet se aplică și conținutului AI. Cu alte cuvinte, administratorii de site-uri pot controla în continuare cât de mult – sau dacă – apare conținutul lor în secțiunea AI Overviews.

  • Este încurajată abordarea multimodală. Nu este suficient doar textul – se recomandă folosirea imaginilor și videoclipurilor de calitate, precum și actualizarea informațiilor din Merchant Center și Google Business Profile.

De ce contează aceste actualizări

AI Overviews a redus vizibil traficul către site-uri web, iar lansarea AI Mode (disponibil în SUA) riscă să înrăutățească situația pentru traficul organic. Cei care lucrează în SEO și marketing digital trebuie să se adapteze rapid la aceste schimbări.

Cele 8 recomandări Google:

  1. Conținut unic și valoros, scris pentru oameni

  2. O experiență excelentă pe pagină

  3. Asigurarea accesului Google la conținutul site-ului

  4. Gestionarea vizibilității prin controale de previzualizare

  5. Date structurate care să reflecte conținutul

  6. Abordare multimodală – nu doar text

  7. Înțelegerea valorii reale a vizitelor

  8. Evoluție odată cu utilizatorii

Recomandările oficiale ale Google

În secțiunea „Înțelegerea valorii reale a vizitelor”, John Mueller scrie pe blogul Google Search Central:

„Am observat că, atunci când utilizatorii accesează un site din rezultatele de căutare care includ AI Overviews, acele clickuri sunt de calitate mai bună – utilizatorii petrec mai mult timp pe site. De ce? Pentru că rezultatele AI oferă mai mult context general și linkuri mai relevante decât căutarea clasică. Asta poate duce la un public mai implicat și la noi oportunități pentru site-uri. Însă aceste beneficii pot fi ratate dacă accentul rămâne doar pe volumul de clickuri și nu pe valoarea vizitelor.”

În secțiunea „Evoluează odată cu utilizatorii”, Mueller explică:

„Singurul lucru previzibil în Search este că evoluează constant – pentru că nevoile oamenilor se schimbă constant. Formatul clasic cu ‘zece linkuri albastre’ s-a transformat pentru a răspunde cerințelor de conținut vizual, video, știri sau altor tipuri de informații. Am trecut de la desktop la interfețe prietenoase cu mobilul, iar acum Search răspunde și la întrebări vocale sau cereri multimodale – de exemplu, fotografierea unei flori pentru a afla cum se numește.”

Mueller susține că experiențele AI reprezintă o nouă etapă în această evoluție:

„AI Overviews și AI Mode înseamnă că oamenii folosesc mai des Search, pun întrebări mai complexe și sunt mai mulțumiți de rezultate. AI Overviews afișează linkurile în moduri diverse și includ o varietate mai mare de surse, ceea ce le permite utilizatorilor să exploreze mai ușor conținutul de pe web.”

 

Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn
TagsAI OverviewsGoogle Search
Previous Article

Google Lens primește o funcție nouă de ...

Next Article

Google Marketing Live 2025: AI devine co-strateg

Related articles More from author

  • Trends

    Google AI Overviews apar în 13% din căutările de pe desktop – Studiu

    07.05.2025
    By Mira Zugravu
  • AI Overviews
    Spotlight

    Google, ținta unei plângeri antitrust în UE privind AI Overviews

    08.07.2025
    By Liliana Cuza
  • Concept vizual pentru expertiza SEO în AI Overviews, cu un icon de căutare în centru
    SEO

    Recalibrarea SEO: De ce expertiza de nișă contează mai mult în contextul AI Overviews

    18.08.2025
    By Ștefan Păcurariu
  • Ilustratie asociată articolului despre search console social channels și integrarea canalelor sociale în raportul Insights
    SEO

    Google testează integrarea rețelelor sociale în Search Console Insights

    11.12.2025
    By Ecaterina Olteanu
  • Imagine pentru articolul „noutăți google search news”, cu elemente vizuale inspirate din interfața Google Search
    SEO

    Noutăți Google Search News și schimbările importante anunțate oficial

    25.11.2025
    By Ștefan Păcurariu
  • Grafică utilizată pentru articolul despre google ai mode, cu un element vizual modern care sugerează interacțiuni AI în căutare
    Trends

    Google extinde AI Mode și testează funcții agentice în căutare

    02.12.2025
    By Ștefan Păcurariu

You may be interested

  • Interval de timp optimizare
    SEO

    Google explică intervalul de timp necesar pentru ca optimizarea SEO să producă rezultate

  • SEO

    Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

  • SEO

    Cum poți utiliza Google Search Console pentru a cerceta cuvinte cheie

Recent Posts

SEO

Google testează integrarea rețelelor sociale în Search Console Insights

Please follow and like us: Google a anunțat un experiment prin care extinde Search Console Insights pentru a include și performanța canalelor sociale asociate unui site. Schimbarea vine în contextul ...
  • Google introduce opțiuni săptămânale și lunare în rapoartele Search Console

    By Ștefan Păcurariu
    10.12.2025
  • Imagine asociată articolului despre investigație google ai privind utilizarea conținutului online de publisheri și creatori

    Comisia Europeană investighează Google pentru utilizarea conținutului online în dezvoltarea modelelor AI

    By Ștefan Păcurariu
    09.12.2025
  • Grafică utilizată pentru articolul despre google ai mode, cu un element vizual modern care sugerează interacțiuni AI în căutare

    Google extinde AI Mode și testează funcții agentice în căutare

    By Ștefan Păcurariu
    02.12.2025
  • Imagine care ilustrează actualizările Search Console, cu interfața de analiză observată printr-o lupă pe ecranul unui laptop

    Google introduce funcții noi în Search Console pentru o analiză mai clară a datelor

    By Ștefan Păcurariu
    25.11.2025
  • Imagine pentru articolul „noutăți google search news”, cu elemente vizuale inspirate din interfața Google Search

    Noutăți Google Search News și schimbările importante anunțate oficial

    By Ștefan Păcurariu
    25.11.2025
  • investigație ue privind google și digital markets act

    Google intră sub lupa UE pentru modul în care tratează conținutul publicațiilor

    By Ștefan Păcurariu
    24.11.2025
  • Captură de ecran a paginii principale a platformei Google Skills, care prezintă sloganul „Build AI skills for tomorrow, today” și opțiuni de căutare pentru cursuri AI.

    Google intră pe piața e-learning cu „Google Skills”, platforma sa dedicată cursurilor AI

    By Ștefan Păcurariu
    22.10.2025
  • Imagine pentru articolul despre scăderea traficului pe Wikipedia, arătând un telefon cu pagina principală.

    Wikipedia și era „zero-click”: O analiză a scăderii traficului în contextul AI

    By Ștefan Păcurariu
    22.10.2025
  • Imagine dintr-un ghid podcast YouTube ce prezintă un microfon așezat pe un laptop cu interfața YouTube pe ecran și o pereche de căști verzi în fundal.

    Strategii vizuale și SEO pentru podcasturi pe YouTube: o sinteză a recomandărilor platformei

    By Ecaterina Olteanu
    17.10.2025
  • Coperta oficială a raportului „Social Media Survey 2025", sursa de date pentru acest studiu social media România 2025.

    Doar 1 din 10 români nu folosește social media. Studiu: mai conectați, dar și mai expuși decât restul UE

    By Mira Zugravu
    16.10.2025
  • Ilustrație cu bule de chat care demonstrează funcția de traducere mesaje WhatsApp. Se observă traduceri pentru mesaje în diverse limbi, precum "Good luck!", ilustrând noua opțiune de traducere a mesajelor pe WhatsApp

    WhatsApp introduce funcția de traducere a mesajelor

    By Mira Zugravu
    29.09.2025
  • Interfața Google Search Live arată butonul "Live" pentru căutare vizuală și vocală în aplicația Google pe un smartphone, alături de opțiunile Search și Translate, cu o floare roșie în prim-plan.

    O conversație live cu Google devine posibilă prin noua funcție Search Live

    By Liliana Cuza
    25.09.2025
  • Reprezentare grafică a Digital Services Act (DSA) al Uniunii Europene, alături de logo-urile marilor platforme online precum Google, Amazon, Apple și TikTok.

    Digital Services Act: Comisia Europeană cere explicații de la Google, Apple și Microsoft privind escrocheriile financiare

    By Ecaterina Olteanu
    24.09.2025
  • Mână care analizează grafice și date SEO pe un laptop, esențială pentru a înțelege și demonta mitul canibalizarea cuvintelor cheie și a identifica adevăratele probleme de ranking.

    Canibalizarea cuvintelor cheie în SEO: De ce Google consideră că nu este o problemă reală

    By Ștefan Păcurariu
    23.09.2025
logo

„SEOtrail.ro îți oferă resurse actualizate și soluții inovative în SEO, Social Media și IT, pentru a te ajuta să navighezi și să te dezvolți în lumea digitală rapidă și în continuă schimbare. Fie că ești începător sau profesionist, găsești aici informațiile necesare pentru a-ți optimiza prezența online și a atinge succesul.”

  • Recent

  • Popular

  • Comments

  • Ilustratie asociată articolului despre search console social channels și integrarea canalelor sociale în raportul Insights

    Google testează integrarea rețelelor sociale în Search Console Insights

    By Ecaterina Olteanu
    11.12.2025
  • Google introduce opțiuni săptămânale și lunare în rapoartele Search Console

    By Ștefan Păcurariu
    10.12.2025
  • Imagine asociată articolului despre investigație google ai privind utilizarea conținutului online de publisheri și creatori

    Comisia Europeană investighează Google pentru utilizarea conținutului online în dezvoltarea modelelor AI

    By Ștefan Păcurariu
    09.12.2025
  • Interfața Google Search Live arată butonul "Live" pentru căutare vizuală și vocală în aplicația Google pe un smartphone, alături de opțiunile Search și Translate, cu o floare roșie în prim-plan.

    O conversație live cu Google devine posibilă prin noua funcție Search Live

    By Liliana Cuza
    25.09.2025
  • De ce ai nevoie de SEO on-page, off-page și tehnic? Ghid pentru o vizibilitate optimă

    By Ștefan Păcurariu
    22.02.2025
  • Importanța unui text evergreen în strategia SEO

    By Ștefan Păcurariu
    22.02.2025

Follow Us

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • YouTube
  • Tiktok
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Copyright 2025 © SeoTrail. All rights reserved.