SeoTrail

Main Menu

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact

logo

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact
  • WhatsApp introduce funcția de traducere a mesajelor

  • O conversație live cu Google devine posibilă prin noua funcție Search Live

  • Digital Services Act: Comisia Europeană cere explicații de la Google, Apple și Microsoft privind escrocheriile financiare

  • Canibalizarea cuvintelor cheie în SEO: De ce Google consideră că nu este o problemă reală

  • Gemini în Chrome: cum schimbă AI-ul de la Google viitorul navigării și ce înseamnă pentru SEO

Spotlight
Home›Spotlight›Google prezintă opt recomandări pentru a avea succes în noile experiențe de căutare bazate pe AI

Google prezintă opt recomandări pentru a avea succes în noile experiențe de căutare bazate pe AI

By Ștefan Păcurariu
23.05.2025
90
0
Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn

Google susține că rezultatele AI generează clickuri de calitate mai bună, însă oferă puține îndrumări noi – în contextul în care modulul AI amenință să reducă și mai mult traficul organic. Compania a publicat noi recomandări pentru a „reuși” în noile sale experiențe de căutare alimentate de inteligență artificială.

Ce spune Google despre noile schimbări

Singura noutate reală este că Google a pus în scris ceea ce reprezentanți precum Elizabeth Reid au afirmat deja în ultimele luni: că rezultatele căutării generate de AI cresc gradul de interacțiune și duc la clickuri mai relevante. În plus:

  • Google reamintește că instrumente precum nosnippet și max-snippet se aplică și conținutului AI. Cu alte cuvinte, administratorii de site-uri pot controla în continuare cât de mult – sau dacă – apare conținutul lor în secțiunea AI Overviews.

  • Este încurajată abordarea multimodală. Nu este suficient doar textul – se recomandă folosirea imaginilor și videoclipurilor de calitate, precum și actualizarea informațiilor din Merchant Center și Google Business Profile.

De ce contează aceste actualizări

AI Overviews a redus vizibil traficul către site-uri web, iar lansarea AI Mode (disponibil în SUA) riscă să înrăutățească situația pentru traficul organic. Cei care lucrează în SEO și marketing digital trebuie să se adapteze rapid la aceste schimbări.

Cele 8 recomandări Google:

  1. Conținut unic și valoros, scris pentru oameni

  2. O experiență excelentă pe pagină

  3. Asigurarea accesului Google la conținutul site-ului

  4. Gestionarea vizibilității prin controale de previzualizare

  5. Date structurate care să reflecte conținutul

  6. Abordare multimodală – nu doar text

  7. Înțelegerea valorii reale a vizitelor

  8. Evoluție odată cu utilizatorii

Recomandările oficiale ale Google

În secțiunea „Înțelegerea valorii reale a vizitelor”, John Mueller scrie pe blogul Google Search Central:

„Am observat că, atunci când utilizatorii accesează un site din rezultatele de căutare care includ AI Overviews, acele clickuri sunt de calitate mai bună – utilizatorii petrec mai mult timp pe site. De ce? Pentru că rezultatele AI oferă mai mult context general și linkuri mai relevante decât căutarea clasică. Asta poate duce la un public mai implicat și la noi oportunități pentru site-uri. Însă aceste beneficii pot fi ratate dacă accentul rămâne doar pe volumul de clickuri și nu pe valoarea vizitelor.”

În secțiunea „Evoluează odată cu utilizatorii”, Mueller explică:

„Singurul lucru previzibil în Search este că evoluează constant – pentru că nevoile oamenilor se schimbă constant. Formatul clasic cu ‘zece linkuri albastre’ s-a transformat pentru a răspunde cerințelor de conținut vizual, video, știri sau altor tipuri de informații. Am trecut de la desktop la interfețe prietenoase cu mobilul, iar acum Search răspunde și la întrebări vocale sau cereri multimodale – de exemplu, fotografierea unei flori pentru a afla cum se numește.”

Mueller susține că experiențele AI reprezintă o nouă etapă în această evoluție:

„AI Overviews și AI Mode înseamnă că oamenii folosesc mai des Search, pun întrebări mai complexe și sunt mai mulțumiți de rezultate. AI Overviews afișează linkurile în moduri diverse și includ o varietate mai mare de surse, ceea ce le permite utilizatorilor să exploreze mai ușor conținutul de pe web.”

 

Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn
TagsAI OverviewsGoogle Search
Previous Article

Google Lens primește o funcție nouă de ...

Next Article

Google Marketing Live 2025: AI devine co-strateg

Related articles More from author

  • Trends

    Google AI Overviews apar în 13% din căutările de pe desktop – Studiu

    07.05.2025
    By Mira Zugravu
  • AI Overviews
    Spotlight

    Google, ținta unei plângeri antitrust în UE privind AI Overviews

    08.07.2025
    By Liliana Cuza
  • Concept vizual pentru expertiza SEO în AI Overviews, cu un icon de căutare în centru
    SEO

    Recalibrarea SEO: De ce expertiza de nișă contează mai mult în contextul AI Overviews

    18.08.2025
    By Ștefan Păcurariu
  • Două telefoane care afișează noile funcționalități din Google Discover, inclusiv butonul "Follow on Google".
    Spotlight

    Noutăți Google Discover: O nouă funcție pentru urmărirea creatorilor de conținut

    18.09.2025
    By Ștefan Păcurariu
  • Spotlight

    Google Analytics introduce funcții noi pentru urmărirea campaniilor în contextul noilor reguli de confidențialitate

    24.04.2025
    By Ștefan Păcurariu
  • Spotlight

    Google Marketing Live 2025: AI devine co-strateg

    23.05.2025
    By Liliana Cuza

You may be interested

  • Social Media

    Japonia aplică o lege pentru eliminarea rapidă a postărilor defăimătoare pe social media

  • Social Media

    Strategii pentru un titlu profesional LinkedIn atractiv pentru angajatori și clienți

  • SEO

    Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

Recent Posts

Social Media

WhatsApp introduce funcția de traducere a mesajelor

Please follow and like us:Meta, compania din spatele WhatsApp, aplicație utilizată de peste trei miliarde de persoane din 180 de țări, a anunțat lansarea unei noi funcționalități destinate eliminării barierelor ...
  • Interfața Google Search Live arată butonul "Live" pentru căutare vizuală și vocală în aplicația Google pe un smartphone, alături de opțiunile Search și Translate, cu o floare roșie în prim-plan.

    O conversație live cu Google devine posibilă prin noua funcție Search Live

    By Liliana Cuza
    25.09.2025
  • Reprezentare grafică a Digital Services Act (DSA) al Uniunii Europene, alături de logo-urile marilor platforme online precum Google, Amazon, Apple și TikTok.

    Digital Services Act: Comisia Europeană cere explicații de la Google, Apple și Microsoft privind escrocheriile financiare

    By Ecaterina Olteanu
    24.09.2025
  • Mână care analizează grafice și date SEO pe un laptop, esențială pentru a înțelege și demonta mitul canibalizarea cuvintelor cheie și a identifica adevăratele probleme de ranking.

    Canibalizarea cuvintelor cheie în SEO: De ce Google consideră că nu este o problemă reală

    By Ștefan Păcurariu
    23.09.2025
  • Logo-ul Google Chrome și logo-ul Gemini conectate printr-un flux dinamic de energie digitală, simbolizând integrarea AI. Imaginea ilustrează conceptul "Gemini în Chrome" și noua eră a navigării inteligente.

    Gemini în Chrome: cum schimbă AI-ul de la Google viitorul navigării și ce înseamnă pentru SEO

    By Ștefan Păcurariu
    19.09.2025
  • Două telefoane care afișează noile funcționalități din Google Discover, inclusiv butonul "Follow on Google".

    Noutăți Google Discover: O nouă funcție pentru urmărirea creatorilor de conținut

    By Ștefan Păcurariu
    18.09.2025
  • Imaginea oficială a evenimentului Made On YouTube, unde au fost prezentate principalele noutăți YouTube 2025, inclusiv unelte AI și funcții noi pentru creatori.

    Made on YouTube 2025: Toate anunțurile despre AI, Shorts și monetizare pentru creatori

    By Ecaterina Olteanu
    17.09.2025
  • Ilustrație ce simbolizează gestionarea prețurilor în Google Shopping, cu o etichetă de reducere

    Prețurile în Google Shopping: strategii și bune practici

    By Ștefan Păcurariu
    16.09.2025
  • Imaginea prezintă logo-ul OpenAI pe un fundal abstract, reprezentând o rețea neuronală sau o structură de date interconectate. Aceasta simbolizează inovația în inteligența artificială și rolul central al OpenAI în dezvoltarea unor tehnologii precum ChatGPT.

    Studiu OpenAI: Cum este folosit ChatGPT în realitate de sute de milioane de oameni

    By Ștefan Păcurariu
    16.09.2025
  • O persoană privește o tabletă cu un grafic de creștere luminat, indicând Meta Insights, alături de pictograme pentru Reels, Threads și AI.

    Transformă awareness-ul în vânzări: Descoperă noile instrumente de branding Meta

    By Ecaterina Olteanu
    13.09.2025
  • Mână umană și mână de robot atingându-se, simbolizând rolul AI generativ în optimizarea Performance Max pentru marketingul digital, înconjurate de grafice și date.

    Google extinde global funcțiile de AI generativ în Performance Max: ce înseamnă pentru advertiseri

    By Ștefan Păcurariu
    12.09.2025
  • Ilustrație despre cum funcționează inteligența artificială în Google Ads pentru a afișa produse cosmetice relevante unui utilizator.

    Cum folosesc giganții din retail inteligența artificială în Google Ads pentru a domina piața

    By Ecaterina Olteanu
    11.09.2025
  • Infografic ce ilustrează poziția dominantă a Google în piața adtech, controlând fluxul de la editori (DFP) la advertiseri (Google Ads), prin bursa proprie (AdX).

    Din culisele amenzii de 2.95 miliarde de euro: Cum și-a folosit Google poziția dominantă în piața adtech

    By Ștefan Păcurariu
    08.09.2025
  • O mână care ține un telefon cu aplicațiile Instagram și Facebook pe ecran, ilustrând datele conform cărora Instagram depășește Facebook în UE.

    Noile date Meta pentru UE: Instagram depășește Facebook în numărul de utilizatori activi

    By Liliana Cuza
    03.09.2025
  • Telefon cu aplicația TikTok deschisă, sugerând noi funcții de mesagerie cu mesaje vocale și imagini.

    Comunicare îmbunătățită pe TikTok: Platforma adaugă mesaje vocale și imagini

    By Ecaterina Olteanu
    02.09.2025
logo

„SEOtrail.ro îți oferă resurse actualizate și soluții inovative în SEO, Social Media și IT, pentru a te ajuta să navighezi și să te dezvolți în lumea digitală rapidă și în continuă schimbare. Fie că ești începător sau profesionist, găsești aici informațiile necesare pentru a-ți optimiza prezența online și a atinge succesul.”

  • Recent

  • Popular

  • Comments

  • Ilustrație cu bule de chat care demonstrează funcția de traducere mesaje WhatsApp. Se observă traduceri pentru mesaje în diverse limbi, precum "Good luck!", ilustrând noua opțiune de traducere a mesajelor pe WhatsApp

    WhatsApp introduce funcția de traducere a mesajelor

    By Mira Zugravu
    29.09.2025
  • Interfața Google Search Live arată butonul "Live" pentru căutare vizuală și vocală în aplicația Google pe un smartphone, alături de opțiunile Search și Translate, cu o floare roșie în prim-plan.

    O conversație live cu Google devine posibilă prin noua funcție Search Live

    By Liliana Cuza
    25.09.2025
  • Reprezentare grafică a Digital Services Act (DSA) al Uniunii Europene, alături de logo-urile marilor platforme online precum Google, Amazon, Apple și TikTok.

    Digital Services Act: Comisia Europeană cere explicații de la Google, Apple și Microsoft privind escrocheriile ...

    By Ecaterina Olteanu
    24.09.2025
  • Ilustrație cu bule de chat care demonstrează funcția de traducere mesaje WhatsApp. Se observă traduceri pentru mesaje în diverse limbi, precum "Good luck!", ilustrând noua opțiune de traducere a mesajelor pe WhatsApp

    WhatsApp introduce funcția de traducere a mesajelor

    By Mira Zugravu
    29.09.2025
  • De ce ai nevoie de SEO on-page, off-page și tehnic? Ghid pentru o vizibilitate optimă

    By Ștefan Păcurariu
    22.02.2025
  • Importanța unui text evergreen în strategia SEO

    By Ștefan Păcurariu
    22.02.2025

Follow Us

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • YouTube
  • Tiktok
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Copyright 2025 © SeoTrail. All rights reserved.