Meta oferă noi perspective despre cum pot brandurile să se conecteze cu publicul Gen Z
Meta a publicat recent o serie de informații noi privind obiceiurile de consum de conținut ale generației Z și modul în care marketerii ar trebui să se adapteze acestor schimbări pentru a-și maximiza eforturile de promovare și construire a brandului.
În colaborare cu BAMM Global, Meta a realizat un set de sondaje pentru a înțelege mai bine obiceiurile și motivațiile utilizatorilor cu vârste între 18 și 24 de ani din Brazilia, Germania, Japonia, Marea Britanie și Statele Unite. Concluziile cercetării s-au concretizat în trei idei pe care Meta le consideră esențiale pentru orice brand care dorește să atragă segmentul Gen Z.
Videoclipurile și meme-urile – noul limbaj al afecțiunii
Primul set de date arată că 67% dintre utilizatorii Gen Z de pe Facebook și Instagram au distribuit conținut video către prieteni și familie. Activitatea de distribuire este mai intensă pe Instagram, fapt care justifică accentul tot mai mare pus de platformă pe acest indicator în algoritmii săi de recomandare.
Potrivit Meta, acest comportament semnalează o schimbare în modul în care interacționează această generație cu contentul digital. Distribuirea de videoclipuri și meme-uri a devenit o formă de exprimare afectivă – un „cadou” digital oferit celor dragi de-a lungul zilei, o dovadă că le pasă. Căutarea constantă a conținutului care reflectă stări personale a redefinit relația cu mediul online, iar conexiunea cu social media a devenit mai personală pentru această generație.
Videoclipul scurt, motor de căutare pentru decizii personale
Un alt aspect important semnalat în raport este rolul clipurilor scurte ca un fel de motor calitativ de căutare pentru Gen Z. Aici se caută idei de rețete, sfaturi financiare, inspirație pentru călătorii sau modalități de dezvoltare personală.
Conform Meta, 81% dintre utilizatorii de Instagram au declarat că folosesc platforma pentru autoeducare – fie că e vorba de învățarea unor abilități noi, fie de informații despre nutriție sau bani. Înțelegerea acestor funcționalități ale video urilor scurte poate ajuta la adaptarea mesajelor astfel încât să ajungă la publicul dorit într-un mod autentic și relevant.
Repetiția mesajului consolidează impactul
Recomandările bazate pe inteligență artificială, conținutul video scurt și colaborările cu creatori digitali transformă modul în care Gen Z descoperă și interacționează cu brandurile. Descoperirea de produse a devenit o parte firească din experiența online: 73% dintre respondenți consideră că personalizarea activă duce la reclame mai relevante, iar 78% afirmă că au cele mai mari șanse să descopere branduri noi prin videoclipuri.
Mai multe informații despre raport pot fi accesate aici.
Urmăriți SeoTrail pe canalul de Whatsapp
Sursă foto: Facebook