SeoTrail

Main Menu

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact

logo

  • Acasă
  • SEO
  • Social Media
  • Spotlight
  • Trends
  • Despre
  • Contact
  • Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

  • Youtube va afișa postări în Shorts: o nouă oportunitate pentru creatori

  • Google Lens ajunge în Shorts în Youtube

  • Un ghid pentru Edits, noul rival Meta pentru CapCut în editarea video scurtă

  • OpenAI pregătește un nou dispozitiv AI, în parteneriat cu Jony Ive

Trends
Home›Trends›Patru motive pentru care reclamele Meta ajung la persoane din afara zonei țintite

Patru motive pentru care reclamele Meta ajung la persoane din afara zonei țintite

By SeoTrail
08.04.2025
73
0
Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn

Una dintre cele mai frecvente nemulțumiri în rândul advertiserilor pe platformele Meta este că reclamele ajung la utilizatori din afara ariei geografice selectate. Se întâmplă cu adevărat acest lucru? Este o problemă reală?

În majoritatea cazurilor, există explicații logice. Confuzia provine, de cele mai multe ori, dintr-o înțelegere greșită a modului în care funcționează sistemul de targetare geografică.

1. Locuiește în sau a fost recent în acea zonă

Acesta este, de departe, cel mai des întâlnit motiv de confuzie. În urmă cu aproximativ doi ani, Meta a modificat semnificativ modul de targetare geografică. Inițial, existau patru opțiuni distincte prin care advertiserii puteau alege cui să i se afișeze reclamele într-o anumită zonă. Deși opțiunea prestabilită era „persoane care locuiesc în sau au fost recent în acea zonă”, existau și variante mai precise:

  • Persoane care locuiesc în acea locație

  • Persoane care au fost recent în acea locație

  • Persoane care călătoresc prin acea locație

Cu alte cuvinte, advertiserii aveau un control mult mai fin asupra audienței. Puteau viza exclusiv rezidenți, vizitatori recenți sau turiști.

După schimbare însă, Meta a păstrat o singură opțiune: „Locuiește în sau a fost recent în acea zonă”. Deși compania pare să fi eliminat documentația oficială cu privire la modul în care este determinată locația, în 2018 existau detalii clare despre cum erau definite aceste categorii:

  • Persoanele care locuiesc într-o zonă: sunt cele care au setată acea localitate în profilul de Facebook, validată și prin adresa IP și locațiile declarate ale prietenilor din rețea.

  • Persoanele care au fost recent într-o zonă: sunt identificate pe baza poziției recente detectate prin telefonul mobil. Acestea pot fi atât localnici, cât și vizitatori temporari.

Deși nu se poate confirma cu certitudine că aceste criterii sunt încă valabile, ele oferă un punct de plecare util pentru înțelegerea modului în care Meta stabilește locația utilizatorilor.

Un aspect important de menționat este că, dacă Meta se bazează în continuare pe locația setată în profilul de utilizator, aceasta s-ar putea să nu fi fost actualizată de ani întregi. E posibil ca persoana respectivă să nu mai locuiască de mult acolo.

Ideea de bază este următoarea: atunci când se targetează o anumită zonă, reclamele nu ajung doar la persoanele care locuiesc efectiv acolo. Sunt incluse și persoane care tranzitează sau care au fost recent în acel loc — un motiv esențial pentru care reclamele ajung la o audiență diferită decât cea dorită.

Citește articolul complet aici 

Urmăriți SeoTrail pe canalul de Whatsapp

Please follow and like us:
Facebook
X (Twitter)
Instagram
YouTube
LinkedIn
TagsadsFacebookMeta
Previous Article

Microsoft lansează oficial Copilot Search în Bing

Next Article

Google folosește Gemini pentru a combate recenziile ...

Related articles More from author

  • Social Media

    Meta AI ajunge în Europa: asistentul bazat pe inteligență artificială devine disponibil

    24.03.2025
    By SeoTrail
  • Social Media

    Japonia aplică o lege pentru eliminarea rapidă a postărilor defăimătoare pe social media

    03.04.2025
    By SeoTrail
  • Social Media

    Cum să îți optimizezi pagina de afaceri pe Facebook pentru a atrage clienți noi

    22.02.2025
    By SeoTrail
  • Social Media

    Utilizarea recenziilor ca parte a unei strategii de marketing pe Facebook

    22.02.2025
    By SeoTrail
  • Social Media

    Meta oferă noi perspective despre cum pot brandurile să se conecteze cu publicul Gen Z

    15.04.2025
    By SeoTrail
  • Trends

    WhatsApp introduce noi funcții pentru conversații, apeluri și canale

    11.04.2025
    By SeoTrail

You may be interested

  • SEO

    SEO vs. PPC: Care este cea mai bună strategie pentru o afacere

  • SEO

    Rolul linkurilor interne în optimizarea conținutului evergreen

  • SEO

    De ce ai nevoie de SEO on-page, off-page și tehnic? Ghid pentru o vizibilitate optimă

Recent Posts

SEO

Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

Please follow and like us:Google lansează o nouă funcționalitate care permite afacerilor să-si afișeze beneficiile programelor de loialitate direct în rezultatele căutării. Aceasta înseamnă că atunci când oamenii caută produse, ...
  • sigla Youtube, sigla Shorts, mana

    Youtube va afișa postări în Shorts: o nouă oportunitate pentru creatori

    By SeoTrail
    12.06.2025
  • Google Lens ajunge în Shorts în Youtube

    By SeoTrail
    02.06.2025
  • Un ghid pentru Edits, noul rival Meta pentru CapCut în editarea video scurtă

    By SeoTrail
    02.06.2025
  • OpenAI pregătește un nou dispozitiv AI, în parteneriat cu Jony Ive

    By SeoTrail
    29.05.2025
  • Google Marketing live

    Mai puțini vizitatori, dar „mai buni”? Google încearcă să convingă

    By SeoTrail
    26.05.2025
  • Google Marketing Live 2025: AI devine co-strateg

    By SeoTrail
    23.05.2025
  • Google prezintă opt recomandări pentru a avea succes în noile experiențe de căutare bazate pe AI

    By SeoTrail
    23.05.2025
  • Google Search trece în „mod live” cu ajutorul camerei în timp real

    By SeoTrail
    22.05.2025
  • TikTok lansează AI Alive, un instrument de transformare a imaginilor în videoclipuri

    By SeoTrail
    21.05.2025
  • Google actualizează recomandările privind SEO pentru imagini: se recomandă utilizarea unor URL-uri constante

    By SeoTrail
    21.05.2025
  • Google AI Overviews apar în 13% din căutările de pe desktop – Studiu

    By SeoTrail
    07.05.2025
  • Martin Splitt (Google) explică cum pot fi detectate și eliminate etichetele noindex

    By SeoTrail
    30.04.2025
  • Instagram lansează Edits, o nouă aplicație dedicată creatorilor de conținut video

    By SeoTrail
    24.04.2025
  • De ce contează standardele web? Google explică legătura cu SEO

    By SeoTrail
    24.04.2025
logo

„SEOtrail.ro îți oferă resurse actualizate și soluții inovative în SEO, Social Media și IT, pentru a te ajuta să navighezi și să te dezvolți în lumea digitală rapidă și în continuă schimbare. Fie că ești începător sau profesionist, găsești aici informațiile necesare pentru a-ți optimiza prezența online și a atinge succesul.”

  • Recent

  • Popular

  • Comments

  • Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

    By SeoTrail
    12.06.2025
  • sigla Youtube, sigla Shorts, mana

    Youtube va afișa postări în Shorts: o nouă oportunitate pentru creatori

    By SeoTrail
    12.06.2025
  • Google Lens ajunge în Shorts în Youtube

    By SeoTrail
    02.06.2025
  • Google ajută companiile să-și afișeze beneficiile de loialitate online

    By SeoTrail
    12.06.2025
  • De ce ai nevoie de SEO on-page, off-page și tehnic? Ghid pentru o vizibilitate optimă

    By SeoTrail
    22.02.2025
  • Importanța unui text evergreen în strategia SEO

    By SeoTrail
    22.02.2025

Follow Us

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • YouTube
  • Tiktok
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Copyright 2025 © SeoTrail. All rights reserved.