25 de ani de transformări în marketing: cum s-a schimbat industria
În anii 2000, publicitatea TV domina piața, presa scrisă era omniprezentă, iar panourile publicitare și radioul tradițional consumau mare parte din bugetele de promovare.
Însă, în ultimii 25 de ani, lucrurile s-au schimbat radical. Mediul digital a preluat controlul, iar platformele deținute de Google și Meta au ajuns să domine internetul – și, odată cu el, și cheltuielile din publicitate. Industria televiziunii trece, la rândul ei, printr-o transformare digitală, pe măsură ce publicul migrează tot mai mult către streaming și renunță la cablu. Comercianții au devenit platforme de advertising. Funcțiile din marketing s-au redefinit, iar instrumentele bazate pe inteligență artificială sunt pe punctul de a deveni omniprezente.
Chiar dacă esența meseriei de marketer a rămas aceeași – promovarea brandurilor, produselor și serviciilor – uneltele și peisajul mediatic s-au transformat complet. Lumea media este astăzi, în mod paradoxal, atât fragmentată, cât și consolidată.
Urmăriți SeoTrail pe canalul de Whatsapp
Marketing Brew trece în revistă unele dintre cele mai importante momente care au schimbat domeniul marketingului și publicității în ultimul sfert de secol. De la modul în care consolidarea media a redesenat industria, la impactul pe care l-a avut Netflix asupra televiziunii tradiționale sau pierderea de popularitate a Facebook, acest demers încearcă nu doar să pună ordine în trecut, ci și să ofere o perspectivă mai clară asupra următorilor 25 de ani.
Citește mai multe pe MarketingBrew.